Citat:
Ursprungligen postat av laero
Jag kanske missuppfattar dig här, men menar du alltså att om Turkiet bara stoppade flyktingar vid sin gräns så skulle det vara frid o fröjd för Grekland och resten av Europa. Det finns ju en orsak till att människor flyr för sitt liv från talibaner, krig och svält etc.
Lars
|
Jag forsokte forklara varfor just Grekland har sa stort problem med flyktingar. Eftersom landerna som flyktingarna passerar genom for att komma till Europa inte stoppar dem sa lyckas ju fler ta sig till Grekland och Grekland far svart att hantera situationen. Daremot har jag inte sagt att det ar ratt att stoppa manniskor som soker ett battre liv.
[quote=laero;183795 Du har rätt i att andra EU-länder har ett stort ansvar för att hjälpa Grekland med stora flyktingströmmar. Däremot kan du inte kritisera svenska medier. Det är människorättsorganisationer som rapporterar om Greklands övertramp, medier rapporterar detta vilket är deras uppgift i en demokrati.Lars[/quote]
Varfor kan jag inte kritisera svenska medier? Vi lever val i en demokrati?

Ar svenska medier heliga? Jag har inga problem med vad svenska medier rapporterar om, men hur de rapporterar. Jag har stort mig lang tid over hur otroligt ensidigt de rapporterar om saker och ting som hander i Grekland. Att Greklands flyktingpolitik ar dalig ma sa vara, men varfor ar den dalig? Det kanske inte bara ar Greklands fel? De tar sig aldrig tid att riktigt satta sig in i situationen som rader.
Samma sak med de misstankta som misshandlades grovt. Att det har hant finns det bevis for. Men betyder detta att det maste vara nagot som representerar Grekland? Hander det ofta eller bara i enskilda fall? Man borde inte vara sa snabb pa att doma.
Minns en handelse for nagra ar sen, en svensk var anhallen for ett mord pa en grek. Svensken hade svenska medier pa sin sida da de bara antog att han var oskyldig och skrev saker som "hur ska han lyckas ta sig ut ur greklands hemska fangelse". "Mamman i tarar". Efter en lang tid kom det fram att pojken faktiskt var medlem i ett rasistgang i Sverige och kanske inte var sa Mr. Nice boy after all. Detta var dock inte sa populart att rapportera om. Vet inte vad som hande sen men jag minns hur besviken jag blev pa svenska medier.