Citat:
Ursprungligen postat av moelv
En taverna i Ayia Napa som vi synes er veldig koselig og har god mat, den ligger på Nissi street, og mener å huske at den heter Tonys.
|
Jag var nog lite stressad före vi åkte iväg till Cypern för det enda jag hade memorerat av detta inlägg var namnet Tony's. Men vi gick förbi den till sist, en kväll när vi redan hade ätit middag. Det var höjden av lycka att se en taverna se ut som ett matställe ska göra

. (Ayia Napa var helt ok för en kursvecka men så värst mycket genuint och pittoreskt finns det inte...). Vi bestämde oss på stående fot att gå dit kvällen efter och vilken mat de hade (och väldigt stora portioner dessutom)! Det var det bästa vi åt på hela veckan. Kvällen därefter (som dessutom var den sista) fick vi med oss ett helt gäng, jag tror vi var 15 st. Alla blev otroligt nöjda

. En kollega till mig beställde in Feta cheese saganaki som jag åt lite på också (som sagt, det var rejäla portioner) och den var otroligt god, något av det bästa jag smakat på faktiskt.
Och det fanns frappé också! Den smakade dock inte riktigt, riktigt lika bra som i Grekland men jag tror det berodde på mjölken de använde.
Celbe