Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-07, 16:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Slutet för GA Ferries

Föga förvånande. Tyvärr. På ett sätt saknar jag de gamla mer eller mindre "livsfarliga" färjorna från 80-talet... Panagia Tino, Nais II m fl... Men det tänkte man ju inte på, på den tiden. Samtidigt är ju Blue Star snabbare och mycket säkrare. Och på den tiden fanns det ju inte några Catamaraner. Det snabbaste man kunde hitta var "Delfinerna" och de var ju lika pålitliga som en huggorm.... Att de fortfarande får transportera folk är ju också ett under...

Det är med nostalgi och viss saknad jag tänker på de gånger jag sovit på akterdäck på Marina och Dimitroula m fl...

Min gissning är att NEL också faller snart. Båtarna är OK men ledningen? För ett par år sedan sålde de biljetter till en linje som inte fanns!!! Bara för att få in pengar. Det var ett djäkla liv då enl Ekathimerini...

Så det finns nog en stor risk att Blue Star kommer att få mer eller mindre "monopol" på färjetrafiken framöver. Inget ont om deras färjor eller så, jag upplever dem som väldigt seriösa, men jag ser det inte som positivt för oss båtluffare...
Svara med citat