Visa ett inlägg
Gammal 2009-11-07, 17:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: hemma från kryss!

Så häftigt. Och så bra att ni hade det så kul! Lite synd att ni hade sådan otur med vädret bara...

Jag hade inte tvekat två sekunder att göra en sådan resa. (Speciellt inte om jag blev bjuden... ) På ett sätt hade jag nog saknat att "stanna" på ett ställe och kolla, men det är svårt att jämföra med en "vanlig" resa, för det är olika sorters resor. Så jag hade "offrat" mig...

Citat:
Ursprungligen postat av litentuva Visa inlägg
Absolut, att se Zlatan göra mål live på fullsatt arena var inte helt fel!
Målet på frisparken? Jag tittar nästan aldrig på sport men jag lyckades se just de minutrarna den gången... Sicken rökare... Som de skrev i SydSvenskan: Målvakten hade tur som kom undan oskadad från det skottet.. Man räknade ut att bollen gjorde ca 100 Km/tim... Urrrk...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Något större än Scopan alltså
Skopan är lite för liten för att platsa som livbåt på den båten...

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
...jag tänker kanske speciellt på Rom.... Pantheon osv.
Rom är en helt fantastisk stad. Den påminner om Athen med alla antika saker men är ändå så annorlunda. Och dubbelt så dyr... Men det är en annan sak. Så jag förstår din och Jens känsla.

Första gången jag besökte Pantheon träffade jag en Amerikan som var helt betagen. Han satt på en av marmorbänkarna som finns runt salen och bara stirrade. Och sade: Jag har så svårt att greppa att detta byggdes många, många hundra år innan ens mitt eget land blev upptäckt... Och Pantheon är imponerande...

Jag var ung då och tänkte inte så mycket på hans reflektioner. Vi gick och tog en en öl... Men det han sade har hängt med mig och jag förstod först långt senare hans "dilemma". Det måste varit en märklig känsla att se något som byggdes långt innan ens eget land ens hittats? Samtidigt sprang vi i Norden omkring iförda djurhudar och bodde i hyddor när Pantheon byggdes... Forum Romanum, Pallantinerna... När men ser det så ger det ett viss perspektiv...

Citat:
Man bör alltid spara något så man har anledning att återvända!
Så sant. Jag har avsatt de närmaste 10 åren för att utforska den nordöstra delen av Tinos. Den delen jag har sparat till äldre dar....
Svara med citat