Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-10, 00:10
Svein B. Svein B. är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Amorgos för första gången!

Du må regne med at turen fra Santorini til Naxos tar 3–4 timer og det samme gjelder turen fra Naxos til Amorgos. Mellom Amorgos og Santorini gikk det sist sommer en hurtigbåt som var meget upålitelig. Konvensjonell ferje gikk bare én gang pr. uke. Jeg vet ikke hvor lang tid de brukte og de går ikke nå om vinteren, noen av dem, men jeg tipper at det tar 1,5 time med hurtigbåt og tre timer med konvensjonell ferje. Jeg ville ikke tatt sjansen på å reist den veien på helt på slutten av ferien. Da bør dere regne med noen overnattinger på Santorini til slutt og eventuelt å reise via Naxos også på returen. Jeg ville heller reist motsatt vei hvis det er mulig å rekke ferje fra Santorini til Amorgos samme dag som dere lander.

Ferja fra Pireus går til Katapola noen netter og Egiali noen netter, men det går, så vidt jeg kan huske, ferje fra Pireus til Amorgos alle netter. Jeg synes ikke det spiller noen rolle om ferja går til Egiali eller Katapola. Det tar bare 40 minutter med buss mellom dem. Ved ankomst og avreise vil du som regel få skyss av husverten.
Svara med citat