Visa ett inlägg
Gammal 2010-01-13, 23:32
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Öluff med barn juni 2010

Den landningstiden är lite tuff. Räkna med att det tar nästan en timme innan planet taxat in, ni fått era väskor och ni hittat buss/taxi/tunnelbana. (Tveksamt förresten om bussarna/tunnelbanan går mitt i natten.) Resan till Aten/Pireus tar ytterligare 1 timme, alltså är ni på hotell tidigast 02:00 om allt flyter perfekt. Väljer ni Pireus ska ni ta taxi direkt till förbokat hotell. Att vimsa omkring i Pireus mitt i natten rekommenderas inte, ett av få ställen i Grekland som känns otryggt.

Väljer ni flyg som landar så sent vill jag föreslå er ett annat alternativ. Starta luffen från Rafina istället. Rafina ligger nära flygplatsen, det finns ett hotell som ofta nämns här på Kalimera som ligger strax utanför Rafina (jag kommer inte ihåg namnet nu). Vill det sig väl så dyker det upp båtar som går ex.vis till Naxos från Rafina, men i annat fall har ni andra trevliga öar att starta med från den hamnen.

Kan nämna att vi landade vid ca 01:30 i somras. Istället för att ankomma ett hotell vid tretiden valde vi att fördriva tiden fram till morgonen på flygplatsen. Det funkar att göra så men tveksamt om det ska upprepas, småtimmarna där var rätt tröttsamma.

Lars

Senast redigerad av laero den 2010-01-13 klockan 23:44.
Svara med citat