Sv: Musiktavernan Pelagos....
.....dom kom sa fint i tid med planet, the Fellmans, och jag hade Xronis nyvaxade bil.Sen tittade vi in hos Mimis, en annan bekant, som med sin fassa driver ett stort (3000 kvm) vaexthus i Afiarti.Daer tjakkade vi lite, eller raett mycket tomater och gurkor och sen bar det ivaeg till Zephyros Village, daer Fellmans bidde installerade i rum 27,d.v.s hogst upp och mittemot taxerings-slottet.
Aperoupeau Pelagos, sa ringde kocken Marinos idag naer jag satt och degade peau Panburger vid elvatiden.Det var visst en massa vatten som sprutade ut under diskbaenken inne i lilla rummet daer Victoria fran Ukraina huserar, sa det var att kasta (naja...) sig peau moppen och dra dit.Andreas Diakidis var ocksa uppringd och hade lovat att kasta sig pa sin vespa, men jag hann forst och med hjaelp av Marinos fick vi stopp peau vattenflodet och kunde torka upp.Sen kom Andreas och vi fick loss den flexibla, stalomspunna slangen som grekerna kallar "flexim".Medans Andreas lag och vilade med en plastbunke under huvve, stack jag ivaeg och kopte ett gaeng med slangar, som vi sen tillsammans monterade.
Dock var en kran i koket oppen, sa det kom visst mer vatten efter vi stuckit.....fick jag reda peau senare.....Naja, allt slutade lyckligt denna gang och vi bommar igen Pelagos om en vecka eller tveau.....Naer jag zippade forbi nyss sa var det fullt...Baest att avsluta denna lilla drapa och zooma ivaeg dit.....
Mikke
|