Jag som bor i Grekland och har så gjort i 10 år märker ju givetvis att Grekland även ändras och det är i regel dyrare att äta och leva i Grekland i förhållande till Sverige elelr andra EU länder generellt.
Att man sedan lever ett helt annorkunda liv och mer eller mindre äter ute ett par gånger i veckan och sitter i sällskap med kafe är ju givetvis oss förunnat men så lever man ju inte i Sverige.
Jag ser att vissa mindre affärer eller kaffeställen slår igen i centrala Aten men det kan ju ingen veta om det har med trytande turism eller ekonomisk kris att göra.
Jag ser givetvis att Grekland måste täppa igen hålen för EUs nya krav att man skall sänka sina skulder i Grekland men som jag ser det så är ju landet otroligt dåligt skött och man har väl inte brytt sig om hur det har varit.
Grekerna själva är inte speciellt intresserade att betala skatt när man ser att pengarna går rakt ner i fickan på politikerna och hamnar i fel händer. Man har även tagit Eu bidrag i deccenier men inte heller de pengarna har alltid hamnat i rätta händer. Man kan ofta se att EU projekt tuntom oi Aten exempelvis har intvesterat miljontals EURO men ser man på vad osm är uträttat är det rena rama skojeriet.
Där står Grekerna idag och det kan inte vara roligt för varken Grekerna, Utlandsboendes elelr Grekiskaregeringen när allting kommer upp till ytan.
Jag tror inte jag berörs väldigt av en ekonomisk kris då jag driver eget företag och har egentligen inte mycket med Grekland att göra utom att jag givetvis betalar skatt, eller försöker låta bli så gott det går det med
Jag förutspådde faktiskt att Grekland var ett land i kris redan i början på 2000 talet, det har inte blivit bättre sedan EUROn kom och kommer helelr inte bli det när alla måste ta pengar från bl.a. turismen som i sitt led äventryter den med då det är mycket billigare att åka till Spanien eller Turkiet...
Vi får väl se vad osm kommer hända, den som lever får se
M