Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-17, 20:17
katerina katerina är inte uppkopplad
Ej medlem längre

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Hur orolig ska man vara eller inte vara?

Admirala, alla kanske inte har det så bra som jag beskrev men det finns en stor del som har det så bra. Nattklubbarna i Grekland som är fulla varje kväll kan inte fyllas med de få som har pengar, bilköerna som skapas i Aten och även i mindre städer skapas av allt för många bilar och tar du spårvagnen i Aten så är den tom. Mina vänner i Aten skrattade åt mig när jag åkte kommunalt ner till stan för de använder bilen även om de ska till kiosken och köpa cigaretter. Måste erkänna att jag var i Aten i Juli och åkte spårvagn, men var även där i September och December och åkte metro utan att behöva trängas. Annat är det i Göteborg där jag behöver knuffas med 60 personer kl.1700 när jag slutar från jobbet och ska ta en industribuss som bara går två gånger i timmen. Vet du att de flesta som bor i byn där mina föräldrar kommer ifrån inte ens odlar några grönsaker själva längre utan tar bilen till marknaden för att handla? Inte odlar sin mark själva utan anställer Bulgarer eller Albaner för att få vara chefer. Få mig inte ens att börja prata om de som har restaurangerna eller hyr rum på öarna som vill tjäna ihop en årslön på 4 månader och ger så dålig service som möjligt. Varför betala dyra pengar för ingen service alls när jag kan åka till andra länder som ger mig bättre service till mindre pengar? Frågar du mig så är det Grekernas beteende som jag har gjort att landet har hamnat i det tillståndet det befinner sig. Det är ingen slump att jag som är Grekiska och har bott 14,5 år i Grekland valde att flytta till Sverige. Jag accepterar Grekland som det är och ser det med öppna ögon, jag älskar mitt land men vägrar bo i det när det ser ut som det gör.
Svara med citat