Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-22, 21:45
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Underskattad turistattraktion

Jeg har også stor glede av å gå rundt i "diverse-butikker", men også i møbelbutikker, supermarkeder, elektrobutikker, og andre steder hvor man kan få et inntrykk av hva grekerne fyller hjemmene sine med. Enkelte av disse assorterte butikkene er rene labyrintene, og inneholder utrolig mye mer enn det man kan se fra utsiden. Katerina's supermarked i Stoupa, Mani ser for eksempel ut som en turistbutikk fra utsiden, med utenlandske aviser og turistartikler, men innenfor finner man avdeling etter avdeling, og stort sett det meste man kan behøve av matvarer og husholdningsartikler, og en mengde annet i tillegg. Jeg tror det er i Elounda, Kreta det også finnes et prakteksemplar av en diverse-butikk, som strekker seg som en labyrint gjennom flere bygninger, og hvor man kan bruke timer.... uten å kjøpe noe.

Men ellers liker jeg butikkene hvor gammelt håndverk som er glemt på våre kanter, opprettholdes. I Chania finnes en blikkenslagerbutikk med håndlagede bøtter, kanner, baljer og all verdens andre jernvarer. En opplevelse å besøke, selv om jeg, som tar litt mer plass enn gjennomsnittet, av og til er redd for hva jeg kan greie å få til å falle ned :-)) Sadelmakere og snekkere er også interessante å besøke.
Svara med citat