Nok en fin fortelling fra Kalymnos, Monica!
Den får meg til å tenke på en slik jernvarehandel i mitt nabolag. Den er veldig mørk fordi vinduene er stappfulle av ting, og så sparer de på strømmen ved å ikke ha lys på inne. De har alt! Selvsagt kan ingen av de gamle gubbene der engelsk, så vi har hatt mange laaange samtaler før vi forstår hverandre

Ord som pakning, mutter, skrujern og spiker er jo ikke de første man lærer seg på gresk.
Synes det er herlig med alle disse små spesialbutikkene. Og som deg har jeg lurt på hvordan de kan overleve. Det ligger en zacharoplastio på ethvert hjørne, og de har praktisk talt
alltid åpent. I tillegg kryr det av slaktere, bare i mitt nærmeste nabolag har vi fem. (I Stavanger, som er en ti ganger større by, fins det én slakter) Og så kommer alle bakeriene, ostebutikkene, vinhandlerne osv. Selv butikker som selger mat og ting til kjæledyr, er det en overveldende mengde av. Og Nafplio er en by med 15.000 innbyggere!
Uansett, jeg unngår supermarkedene så sant jeg kan, og handler i mine lokale spesialbutikker. Kvalitet og service er på topp, og så er det så koselig å komme hjem med alle disse pakkene med godsaker. Eller spikere.