Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-26, 20:45
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Annas Marinas eller Eleni på Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av maja68 Visa inlägg
Vad för slags frukost?
Grekiska frukostar brukar ju inte vara något att jublande skriva hem om... Så enda fördelen skulle väl i så fall vara att du sitter precis utanför hotellet på ett mysigt ställe hos ett par trevliga bröder som driver stället. Om de nu har det kvar? Det var några år sedan jag var där.

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Annas eller Marinas - helt tveklöst skulle jag välja dem före Eleni!
Personligen hade jag BETALAT (!) 1.500 för att få bo på Annas eller Marinas i stället för Eleni!!!! Den utsikten är värd att betala extra för.

(Litet utvik. Jag tror inte Grekerna förstår hur mycket vi uppskattar just utsikter över hav och vikar. Hur viktigt och ibland avgörande det kan vara för vårt boende där. Hade de förstått det hade rummen kostat mer... De är så vana vid den utsikt de ser varje dag och inser inte riktigt att vi värderar det så mycket högre!)

Citat:
De ligger i änden av stranden uppe på bergsidan och har fantastisk utsikt över Livadiabukten.
Andra sidan stranden...? Andra sidan BYN menar du! Eller hur? Denna gigantiska by där det tar ca 4 min att hasa sig från ena utkanten till den andra... Och då hinner man ändå med en snabb Ouzo på Omonia eller Torget... Fast det tar några minuter ytterligare backen upp till Annas och Marinas. Likaså vägen bort till Elenis.

Citat:
Ursprungligen postat av Mette Visa inlägg
...og jeg tror også rummet er større.
Rummen hos Anna är riktigt stora och välutrustade. Och jag gissar att Marina är i samma klass. Men det är Studios! Eleni är bara vanliga hotellrum så de är alldeles säkert mycket mindre.

Sedan har jag hört att Marina faktiskt har rum mot "baksidan", dvs berget. Jag är inte 100 på det men det lär vara så. Och då har man ingen utsikt från rummet...

Så för att vara på den säkra sidan hade jag beställt på Annas. Och då får du Mike (Majk ) som värd. Och han är en pärla. Marina är också jättetrevlig.

Du har väl läst de senaste trådarna om Tilos här nedanför? Där hittar du ännu mer info.
Svara med citat