Ämne: Hjälp...
Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-19, 14:51
Bettsys avatar
Bettsy Bettsy är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009
Standard Sv: Hjälp...

Hej Katti!

Vi var på Samos förra året i juli med våra två tonåringar. Det var en väldigt lyckad resa. Vi bodde i Kokkari som är ett litet lugnare ställe, men ändå mycket att välja på vad gäller restauranger,mysiga caféer och barer. Dock inget direkt uteliv. Ganska lagom mycket turister kändes det som. Vi bodde centralt och 30 meter från stranden där det gick utmärkt att bada, men det blåste en del. Om vi promenerade i 20 min kom vi till den underbara Lemonaki Beach som var helt gudomlig. Väldigt turkost, klart vatten. Perfekt för snorkling. Vi hyrde bil i tre dagar och åkte runt på ön. Det finns massor att se och göra på ön. Vi badade på olika stränder varje dag utom en. Vi känner en grekisk familj som har sommarhus i Chora så där var vi en dag. När vi skulle gå till bilen för att åka tillbaka till hotellet stod det en häst och en motorcykel parkerad utanför ett gammalt grekiskt café (vet inte om det var tavernan?). Häftiga kontraster! Vi var i Pythagorion en kväll och åt på en bra restaurang som ligger förbi hamnpromenaden (norrut). Allra sist på höger sida. Trevlig personal. De har bord på stranden så man kan sitta och äta och se på vattnet. Häftigt! Jag tror restaurangen hette Faros. Pythagorion kändes mer turistiskt än Kokkari och vi var nöjda med att ha valt Kokkari. Vi har söner, ni kanske har döttrar? Isåfall gillar de kanske att gå i affärer och det fanns det mer av i Pythagorion. Jag tror säkert ni kommer bli nöjda med ert val av resa. Våra ungdomar pratar varmt om Samos och vi kan alla tänka oss att återvända.
Svara med citat