Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-05, 09:03
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Agia Marina tips tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Kermit Visa inlägg
Angående leklandet, är det där det finns minigolfbana? och i så fall hur är den och finns det mer än en minigolfbana i så fall var. Vi skall bo i Agia Marina, Atrion.

Lojse
Det finns minst 2 minigolf banor väster om bensinstationen i Agia Marina, en bakom Lithinakis Supermarket som knappt syns. Kvaliteten på banan är enkel såvida de inte renoverat i vinter. I Platanias har ni ytterligare minst en, och närmare Chania (ca 1 km från ert hotell) ännu en som är riktigt stor. Jag kommer inte ihåg exakt vad alla ställen heter, minnet sviktar

Beträffande lekplatser för barn finns det en vid stranden nedanför Hotell Atrion, en som hör till Restaurant Nymfi och den stora Pandou Funpark med go-cart etc. Det finns säkert fler undangömda pärlor, men mina barn växte från lekplatser för dryga 15 år sen så jag håller inte koll längre.

Blå och vita tågen tar er på fina utflykter runt Chania, jag föredrar personligen det blå tåget. Ni kan tura till Lake Agia varifrån vi får vårt färskvatten (och stanna till i lilla Galatas för en glass på torget) eller ta en heldagsutflykt till Vattenparken Limnopoulis. Ta med en tröja att sitta på, tågbänkarna är rätt hårda...

Badar gör ni bäst snett nedanför bensinstationen i Agia Marina, där börjar den långgrunda delen (runt Perla Beach, Costa Costa och hotel Alexandra)

Eftersom jag inte vet exakt var i Agia Marina ni ska bo är det svårt att rekommendera intilliggande tavernor, men Xoriatiki är bra precis som Mitsos. Mina personliga favoriter är Cactus strandtaverna, Skala och lilla Romanza - alla mycket prisvärda.

Ha en trevlig semester!
//Kikh

P.s. Kermit, ta till vänster om bensinstationen och dofta er fram till mig
Svara med citat