Visa ett inlägg
Gammal 2010-06-06, 08:22
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Någon som varit i Balos??

Citat:
Ursprungligen postat av guleböj Visa inlägg
Jag har sett på nätet att det ser såå fint ut i(på) Balos. Det är på Kretas nordvästra udde. Vi reser med barn på 1,5 samt 3,5. Är det långt att gå från man parkerat bilen om vi ska till stranden? Är det någon som varit i Balos? Tips på resväg och annat som är av intresse. Finns det toalett/dass där? Är det långgrunt och är det sandstrand? Många frågor och jag hoppas på många svar!! Tack på förhand!!
Balos är fantastiskt! Från parkeringen ner till stranden tar det ca 15-20 minuter att gå. Hur lång tid det tar upp vågar jag inte gissa
Långgrunt och klart är det och det finns två vikar med vit/rosa sand att välja på beroende på vindriktningen. Det är några år sen jag var där och jag minns varken kantin, solstolar eller toaletter, det borde det ju finnas, men jag hade fyllt jämt dagen innan och var aningen ur slag...Jag kom med båt från Kolymbari och fick vada iland, men jag ville också besöka ön Gramvoussa.

Resvägen går från Chania efter kusten, det är längre men vackrare. Efter vägen hittar ni Agia Sofia, en kyrka inbyggd i en grotta och klostret i Kolymbari som båda är sevärda. Vill ni kan ni åka ner till Ravdoucha på hemvägen för middag på Wave on The Rock - En yttepyttig taverna nere vid havet som bjuder makalös mat för små priser.

Hoppas någon kan komplettera med info om toaletter.

Trevlig tur!

//Kikh
Svara med citat