Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Aldrig barfota, det är det enda jag kommer ihåg. I sanden gömmer sig allt möjligt.
|
Är det något speciellt för Kato Stalos? Jag går alltid barföta på sandstränder i Grekland och även barnbarnet fick göra det där det inte var för stora stenar när vi besökte Lesbos. Han var då 1,5 år och hade stor nytta av sina tevasandaler som var halkfria och lätta att skölja av på kvällen. Bra solskyddskläder på kropp och huvud är ett måste och han hade en långärmad variant som torkade snabbt. Fick endast vara utan en kort stund. Små böcker, ett par favoritleksaker kan vara bra att ha med och något annat som barnet gillar. Paraply till skydd mot solen på sittvagnen. Annars åt han vanlig grekisk mat och vi försökte välja rätter som passar en liten.
Barn under tre år kan inte använda myggmedel så en liten tub mild cortisonkräm kan vara bra att ha om de regerar på myggbetten. Bättre att köpa hemma så är ni säker på att ni inte får en för stark sort. Jag tog också med lite Alsollösning och lite klorhexidin för eventuell sårtvätt. Behövdes aldrig. Alsol kan också dämpa irritationer av insektsbett.
Eva