Jag har inte bott på Elvita, men kom nyss hem från St James.
Jag är väldigt kluven till James hotell faktiskt; å ena sidan är det ett familjärt och trivsamt ställe med ett lugnt tempo och fint läge vid stranden. Men å andra sidan är det rätt dåliga rum. Vår AC krånglade t ex under våra två veckor och vi fick vare sig rabatt eller problemet åtgärdat. Man ryckte bara på axlarna typ, vilket känns trist. Det sämsta måste ändå vara städningen som i princip var obefintligt. När vi kom till vårt rum var det visserligen nybäddat och iordningställt, men det var döda småkryp här och var på väggar och golv och runt toaletten i badrummet såg det inte ut att ha städats den senaste tiden... När det såg likadant ut på golven efter en vecka påpekade vi detta för reseledaren från Apollo och frågade om det inte ingår golvstädning, vilket hon bekräftade att det gör och att hon skulle stämma av med städerskorna. Detta resulterade bara i att en död mal torkades av från en vägg, men att golvens skick förblev detsamma.
Jag är inte pedant eller har förväntningar på lyxskötsel på ett tre-stjärnigt hotell, men när det är döda djur runt toalettstolen är det för snuskigt. Och att betala 900 kronor för 2 veckors trasslande och läckande AC utan minsta ursäkt eller försök till avdrag på priset är uselt kundbemötande.
Rummen är också väldigt enkla och håller mer en standard för ett 2-stjärnigt hotell. Man sitter inte och myser några längre stunder på rummet...
Det finns många hotell som är minst lika mysiga och ligger trivsamt till, så jag ser ingen anledning till att återkomma till James hotell.