Sv: Samos till patmos
Jag var på Patmos för några år sedan och ön gav väl inget större avtryck egentligen. Det jag gillade bäst var mitt trevliga boende på Patmos Garden där jag hyrde in mig för några dagar. Väldigt fint med en underbar trädgård och en gästfri och vänlig värdfamilj. Promenaderna på åsnestigen upp till Chora var härliga. Utsikten uppifrån ner över hamnbyn och havet var fantastisk. Kan nog tänka mig att åka dit igen men ön står inte högt upp på återvändarlistan som numera är ganska lång.
Ibland är det ju tillfälligheter som avgör vart man åker och jag blev nog mer förtjust i Fourni som jag också besökte på samma resa. Antagligen för att jag helt enkelt gillar mindre ställen bättre.
Skulle gärna se mer av Samos också men då får jag nog skaffa ressällskap som vill köra bil. Där trivde jag också väldigt bra med mitt boende hos Eva på pension Sunshine. Gillar verkligen den typen av enkla, välskötta boenden
där man får krypa ner mellan väldoftande nymanglade lakan och balkongbordet har en vacker handbroderad duk som byts direkt det behövs.
Eva
Senast redigerad av Eva L den 2010-07-18 klockan 10:42.
Anledning: stavfel
|