Sv: Kalimera på vift, andra resan. En annan verklighet.
Den första hektiska veckan är över. Ett tag såg det ut som om det skule bli helgarbete men det slapp jag.
Problemen som uppstått har som tur är löst sig. Kunden är hyffsat nöjd. Vid den här tiden är det svårt med support hemma. Två sena arbetskvällar blev det men problemen löses bäst direkt.
Nu är det helg och imorgon kväll kommer vi att ha en grillafton ute. Den värsta hettan från de första dagarna har mattats och idag hade vi mera beskedliga 36 grader i skuggan mitt på dagen. I tisdags kom också ett skyfall. Det var ett riktigt slagregn. Monsunperioden har börjat. Riktig vad det innebär i form av regn vet jag inte.
Det känns som om veckan och dagarna varit rätt lugna här. När jag skriver detta läser jag igenom nyhetsflasharna i mobilen från de senaste dagarna. Där läser jag om 16 + 31 dödade i två händelser. Från detta är vi helt avskärmade rent fysiskt. Lugnt. Ja, jag vet inte. De man jobbar med här är mycket ledsna över att inte kunna visa upp något av sitt land. I norr gränsar Pakistan till Himalaya och har K2 som högsta topp. Och där finns säkert en fantastisk natur.
Torsdag eftermiddag åker jag förmodligen in till Islamabad för en halv natt på hotell innan flyget hem 0400 fredag morgon.
Av någon anledning känns flyget hem mycket lättare att ta än flyget bort.
/pawik
|