Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-24, 19:07
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ankomst Rafina?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hade tänkt att i år INTE åka dagen innan från Tinos till Rafina utan ta båten med ankomst 11.55. Mitt flyg går kl 14.10 hem till Kastrup. Men OM båten är försenad ca 30 min och man kommer först 12.30 till Rafina och OM ingen taxi finns att tillgå.
Men du kan be Nikoleta förbeställa en Taxi åt dig som står och väntar på dig ute på piren i Rafina! Så slipper du övernattning på fastlandet. Då hinner du även om färjan är 30 min sen in.

Stelios fixade det åt mig för 8 - 10 år sedan när jag hade drygt 3 timmar mellan att färjan skulle komma in till Rafina tills dess flyget avgick. Och det var GAMLA flygplatsen!!! (Det snålaste jag någonsin vågat...!) Men det fungerade perfekt! Jag har fortfarande kvar nummret till den Taxikillen om du vill ha det! En fet Mercedes med AC... Fast jag vet ju inte om han fortfarande kör...?

Mitt flyg hem i Sept går 15.15 så jag funderar också över om jag kan ta T. P. in samma dag. Så jag ser fram mot att du rapporterar allt om färjorna direkt eftersom jag åker ner ett par dagar efter du kommit hem... Tinosbrigaden slår till igen...

Jag har i och för sig en liten tanke på att lägga sista natten i Glyfada och återuppliva gamla minnen från 80-talet...

Jag är lite kluven...
Svara med citat