Visa ett inlägg
Gammal 2010-07-24, 21:28
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Att slå sina barn...

Detta är ju en väldigt svårt sak att diskutera. Och jag tänker inte hälla bensin på elden genom att kommentera tidigare inlägg.

Men jag har sett Stelios ge lille Nicko-sonen rejäla hurringar, och han var ett riktigt busfrö när han var liten, för att strax efter ta honom i famnen och trösta honom. Snacka om dubbla budskap.

Jag är uppvuxen på 50- och 60-talet och har smakat "Rottingen"... Ett antal gånger. Gjorde det mig till ett "bättre" barn? Knappast. Men det gjorde att jag funderade på om nästa bus verkligen var värt risken.... Som när jag kunde ha bränt ner hela huset eftersom jag försökte sätta eld på en Kälke i källaren......

Barn är oslagbara. Som någon skrev för några år sedan. Men jag förstår föräldrar som tappar tålamodet och i frustration ger sitt barn en dask i ändan. Det är inte rätt, men jag kan förstå det.

Sedan finns det stora kulturella skillnader i barnuppfostran mellan Sverige och Grekland. Och det är svårt för oss att "lägga oss i" när vi är där som besökare några veckor om året....