Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-02, 23:47
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Fast tror du inte att det där varierar med t ex yrke och ålder? Ställs samma krav på en 19-årig servitör och en medelålders begravningsentreprenör?
Vet inte om du förstår vad jag menar riktigt, jag menar att man ska va stolt över sitt yrke, och visa respekt mot sin arbetsgivare och sina "kunder". I detta fallet alla resenärer som har betalat en hel del pengar för sin resa. JAG tror att JAG skulle tappa en del förtroende för reseledare om jag ser dom fulla på kvällen och åker med dom på en utflykt dagen efter t.ex. Eller att jag har ett problem som jag går till service-centret för att jag behöver få hjälp med, och där är en resledare som jag sett på en bar och som kanske gjort bort sig, kvällen innan. Då skulle jag nog undra om den personen var kapabel att hjälpa mig.

Men det är bara min personliga åsikt.

Sen håller jag med om att det finns olika sätt att se på en 19 årig reseledare och en medelålders begravningsent.
Jag går bara till mig själv, jag är rökare, och jag ogillar att gå på stan med en cigarett i handen. Tänk om jag möter nått av "mina" fritidsbarn på gatan, jag skulle känna mig jättedum inför dom. Sån är jag

Irene
Svara med citat