Sv: Reseledare i Grekland
[quote=inkfish;Jag har hellre en förlåtande än fördömande syn på unga människor, det var väl därför jag skrev nåt från början i den här tråden. Det är så enkelt att slå ner på tjejers festvanor, klädval osv - men jag tycker att vi vuxna bör tänka lite längre än så.[/quote]
Jag håller absolut med! Läser mitt tidigare lilla inlägg och känner att jag är skyldig ett förtydligande eftersom jag var med och "outade" bloggarna. Jag har aldrig sett någon reseledare bära sig "olämpligt" åt, vare sig i Parga eller någon annanstans! Visst har jag reflekterat över att reseledarna många gånger är väldigt unga och oerfarna, men då alltid mest funderat över resebyråernas anställningspolitik.
Klart att människor ska få festa på sin fritid! Men kanske borde researrangörerna prata lite mer om internets genomslagskraft. När man bloggar bjuder man ju in precis alla i sin privata sfär. Många kommer in på sidan helt slumpmässigt. I mitt fall genom att googla på ett ortsnamn +väder... Skriver man sen om sitt jobb som reseledare OCH sitt nattliga "partande" är det ju ofrånkomligt att både arbetsgivare och ort associeras till bloggen.
Det finns ju lite mer privata sätt att kommunicera på nätet, där bara de som är inbjudna kommer åt det som skrivs.
|