Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-07, 20:36
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Vad tittar du efter? Vad gör du med ansöknngen om man (som jag tex.) inte dyker upp när du googlar.
Funderar på om man i dagens samhälle ses som lite underlig för att man väljer att inte "fläka ut" sitt liv på Internet?!
Vad jag tittar efter..? jo om det som står i CV stämmer ? Få det bekräftat via nätet eller Har man gjort något som inte står med i CV man kanske har någon talang kan vara allt från vad vet jag?? deltagit i Idol eller haft utställning för att man målar eller skriver lyrik eller vad som helst. Men framförallt det du gör på din fritid visar på många sätt på vad för person man är eller vill visa upp i både gott och ont. Jag kollar upp personer efter den personliga intervjun alltså inte innan och om det inte finns något? inget konstigt med det skulle jag vilja säga vi alla väljer faktiskt vad som skall synas eller inte..
Men det är ju ändå det personliga mötet som är avgörande och din kompetens så klart men skulle jag hitta diverse inte så trevliga saker på nätet skulle jag nog bli misstänksam, tex att man är väldigt rasistiskt och finns med i någon grupp och detta jobb är beläget Dubai tex skulle jag inte tveka utan den personen skulle inte få någon anställning...så är det. Jag vill vara tydlig att när det gäller "partyprinsar eller prinsessor" är det inget skäl till ett jobb! Utan det skall nog vara större grejer man hittar om personerna på nätet. Men återigen det man utger sig för på internet "stämplar" en som person..

Camilla
Svara med citat