Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-07, 20:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Jag tycker nog inte att det är riktigt så enkelt. Det är inte bara den stämplade som bär ansvaret för stämplingen - utan också den som stämplar.

Jag kan jämföra med något annat som vår generation ofta har problem med: omfattande piercingar. Ska jag rekrytera och det dyker upp en ung förmåga med vad jag betraktar som järnskrot i hela ansiktet så skulle jag ju kunna tänka: "nope, så omdömeslös att man kommer till en jobbintervju - eller ett jobb - på det där viset... Den sorterar vi bort"

Men i det läget tycker jag att jag får skärpa till mig. Att jag förkastar piercingar är en åldersfråga, jag kan inte straffa de yngre som piercar sig som ett rent mode.

Det är alltså inte så enkelt så att det är den piercades ansvar att ta ut sina piercingar - det är också mitt ansvar att inte dra några slutsatser om henne/honom baserat på att h*n har "järnskrot i ansiktet".

Och på motsvarande vis är det inte bara vissas ansvar att inte vika ut sig på nätet, det är också andras ansvar att inte döma dem för att de gör nåt som i deras ålder anses helt naturligt.
Svara med citat