Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-25, 21:32
Flys avatar
Fly Fly är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Korkat med Karpathos?

Tack för jättefina svar med mycket matnyttigt i!

Inkfish: Det är just det här med charterö samt delar av din beskrivning som fick mig att backa lite. Jag är van att vara på öar av mindre chartrig karaktär och begav mig till Kreta för första gången för några år sedan enkom för att det var sent på året och nästan bara resor fanns dit (har länge undvikit Kreta). Jag kunde inte kuska runt där samt hamnade mitt i Platanias och kände att Grekland iofs alltid är Grekland men led svårt av att det var så himla, himla turistigt och så lite av det mer genuina jag varit van med (förstått att det är annorlunda på andra ställen på Kreta). Nu hajjar jag ju att Karpathos och Kreta är två olika saker men ja. Vi känner oss dock oerhört lockade av Karpathos och låter oss nog hänföras av det lockropet. Vi har några veckor till att gnaga på saken. Sen ska sista-minuten säga sitt även om det ser ut som att det finns och fylls på till just Karpathos.

Ernie. Åh, vad fint du skriver! Jag blir alldeles rörd av dina ord som " å tasse langs vannkanten" samt "ha en riktig god tur med go'ungen deres". Norska klingar så vackert. Tack för tips och omtankar!

grekland77- Leka med de grekiska barnen är precis den bilden vi söker! Vår son är halvgrek (pappa född i Australien av utvandrade greker) och vi vill gärna söka hitta ett ställe dit vi kan knyta an med rötter och fötter och återkomma till. Naturligtvis hajjar jag att det finns grekiska barn överallt att leka med. Men det kändes bra i magen att läsa om just här.

ciakoohler. Vi får väl se om håller med du när vi är åter! Skulle inte förvåna mig.
Svara med citat