Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Att det finns på någon back-up hos Facebook betyder inte att det är sökbart per automatik.
|
Nej, naturligtvis inte. En back-up ska inte vara sökbar utifrån. Men däremot så finns med största sannolikhet ditt inlägg i andra cachar hos operatörer tex.
Jag ville bara påpeka att ALLT som publiceras på nätet finns kvar under överskådlig framtid även om man raderat det man ursprungligen skrev. Och det går oftast att leta rätt på. Däremot tror jag inte att det är speciellt sannoligt att någon sitter och letar efter raderade inlägg från Facebook, Kalimera mm...

Då har man för lite att göra...
Citat:
Det enda cashade resultaten som kommer upp vid Googling på mig kommer från Kalimera.
|
OM man nu ville leta efter raderade saker söker man inte via sökmaskinerna. Man söker i deras och andra cachar direkt. Detta för att det du letar efter kanske kommer näst sist i en sökning som gav 50.000 resultat..... Google har tex en mycket omstridd relevans-rating när de presenterar en sökning.
Här är en artikel som har väldigt stor bäring i denna tråd. Speciellt med tanke på vem som uttalar sig...

:
http://www.e24.se/business/internet-...et_2247527.e24