Citat:
Ursprungligen postat av Hestia
Är nyfiken på vilken restaurang ni valde för att fira mammas födelsedag? Hittade ni till någon av de tavernor/restauranger som bl a jag rekommenderade? Fick ni några nya favoriter vad gäller matställen eller barer? Många frågor....!
|
Tack till dig och alla andra för tips på matställen men jag lät mamma välja och hon valde Lyhnari... Bra och god mat men jag tror inte att jag kommer ihåg detta ställe framför något annat... Men trevligt att man fick lite tilltugg och en liten ouzo medan man studerar menyn. Fisken jag åt var god. Mamma tyckte också att maten var god men vi har lite svårt att för att vi fick notan innan vi ens hunnit få in maten... Jag vet att alla är noggrannare nu men jag tycker att det ska vara skillnad på café och restaurang...
Jag kan samtidigt passa på att tipsa om en taverna vi åt på en kväll... Paraxenos... Ligger på en liten gata som man kommer till om man sticker av i från i mitten av Papadiamantis. Olivröran som man fick till brödet var fantastiskt gott!!!

Men kan också passa på att tipsa om pizzerian som enligt mig har öns bästa och godaste pizza... I bland kan det vara väldigt gott med pizza

. Den heter Pizzeria Diaxponiko som ligger i den nya hamnen på väg mot buss-stationen...
Tack alla för omtanken om mitt knä! Jag är nu sjukskriven i en vecka

för jag ska komma i gång med sjukgymnastik och blir det inte bättre kommer läkaren på vc att skicka remiss till ortoped...
K