Sv: Santorini, never again
Det kunne være interessant å høre hvem du har leiet bil hos, jeg syntes det er riktig å oppgi navnet på det firmaet som jeg leiet hos, SPIRIDAKOS.
Har noen erfaring med dette firmaet? Jeg fant at det er flere ting som ikke er akseptable med dette firmaet.
Det første var at de på direkte spørsmål sa at det ikke var noe depositum. Deretter forlangte de kreditkort som de ikke bare tok avtrykk av, men de noterte sikkerhetsnummeret bak på kortet! Jeg fikk avtrykket tilbake da jeg insisterte på det etter at bilen var avlevert, men de kunne ha kopiert det!
De forlangte 50 euro kontant for 2 dager idet de lovet at det ikke ble mer å betale. Alle omkostninger og forsikring var inkludert. Jeg fikk ingen kvitering på de 50 Euro uten å insistere, da fikk jeg påskrift på en brosjyre med et fornavn som underskrift. Dette er et ugyldig dokument i retslig sammenheng!
Da jeg kom til hovedkontoret oppe i Fira opplevet jeg foruten forsøket på å få betaling for en skade jeg ikke hadde forårsaket, at de presset meg til en ekstraforsikring på 19 Euro pr dag, imotsat fall ville jeg måtte betale for en hver skramme bilen ble påført. På bakgrunn av de satsene som var nevnt lot jeg meg skremme. Siden har jeg fortått at dette beløpet ikke står i forhold til leien på 25 Euro pr dag! Grekere er i bunnen meget hederlige mennesker, jeg hadde en følese av at dette firmaet ikke var gresk annet enn i navnet! To av de jeg snakket med brøt sterkt på språket og flere av de andre så heller ikke mye greske ut!
Jeg leieri hvert fall aldri mer bil der!
|