Ämne: Karpathos
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-26, 10:29
Buckskins avatar
Buckskin Buckskin är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006
Standard Sv: Karpathos

Kyra Panagia, Achata och Apela är alla vansinnigt vackra och underbara stränder där man kan spendera otaliga timmar och bara njuta. Dock talar vi här inte om sandstränder utan dessa stränder karakteriseras huvudsakligen av småsten. Vill man ha sandstränder så finns alternativen Lefkos (som jag också tyckte mycket om) och Amopi (som jag inte gillade något nämnvärt). Vid dessa två stränder finns det även hotellalternativ men jag skulle välja att bo i Pigadia, framförallt om man vill vara lite aktiv även när kvällen kommit. Till de ovan nämnda stränderna kan man ju alltid ta sig med hjälp av buss eller hyrbil. Dessutom är stranden, om man går en bit bort från staden, helt ok om man någon dag skulle känna sig lite slö. Då jag bara varit på Karpathos en gång (ännu så länge) så har jag bara erfarenhet av ett hotell. Sommaren 2009 bodde vi på Hotel Parasol och kan starkt rekommendera detta boende. Hotellet var välskött, mysigt poolområde samt en mycket bra restaurang och service. Dessutom är det gångavstånd ner till hamnpromenaden och ganska nära till den bättre delen av Pigadias strand.

Hoppas att ni får en underbar resa.
Svara med citat