Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-30, 12:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Bryllupsdag i Athen?

Aten har det ju varit lite oroligt i det senaste året men bortsett från det så är det definitivt en stad som vunnit mitt hjärta.

Sen första kortbesöket 1994 så har det blivit 4 längre resor till dit, bla vår bröllopsresa nyåret 2005/2006
Jag ÄLSKAR Aten, med sitt "stök", Akropolis, Lykavittos, Kolonaki, mfl platser, alla mysiga tavernor kafeer som kantar gatorna, att Aten är så "litet" trots sin storlek.
Läs alla resebrev från Aten som finns här på Kalimera. Sök under Fastlandet t v på startsidan , sen Aten,så finner Du dem. Jag har varit där över nyår en gång och två ggr i februari och det har varit lika mysigt var gång. Fotoresebrev finns från dessa resor. Maj är säkert jättebra och Pireus och Glyfadas svalka finns nära om det blir för varmt.
...och vad är mer romantiskt än att stå högst upp på Lykavittosklippan eller Akropolis en kväll och se ut över staden??

Det jag kan tipsa är att bo på ett centralt hotell så ni har gångavstånd till allt ni vill se i centrum. Det blir dyrare men är väl värt pengarna.

Ni kommer att få en underbar långhelg det är jag övertygad om!

Lissi
Svara med citat