Tack för alla hälsningar! Idag är det en vecka kvar!
Jag förstår den tvekan till att resa med Rosa Bussarna som en del känner. Innan jag bokade funderade jag många gånger på om jag verkligen trodde att jag skulle gilla det. Man måste gilla campingplatser och att ha folk inpå sig hela tiden. De jag känner som har åkte med RB säger att de enda gångerna man är för sig själv, är man man sjunker in i en bok eller musik i bussen under längre ressträckor - och det blir det bara ett par gånger per vecka. Förhoppningsvis är alla som är med beredda att ta den hänsyn till varandra som det kräver. Den härliga sidan av det är alla gemensamma upplevelser och vänskapsband.
Det som avgjorde för mig är att man reser tillsammans utan gemensamma aktiviteter. Det följer inte med någon guide och det finns ingen gemensam planering för vad man ska göra på de ställen man besöker, utan man väljer själv vad man vill hitta på och tillsammans med vilka. När några hoppar bungyjump och fallskärm går andra på marknader och gallerier, till exempel. För mig som varken vill åka charter, organiserad gruppresa eller ensam låter det helt perfekt.
Angående RB:s utbud av resor så är det som sagt väldigt stort, med resor i alla världsdelar. När det gäller strapatser så har de resor med olika karaktär. Det finns också 50+resor och resor där man bor på enkla hotell.
Nu återstår bara att se vad jag tycker