Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-06, 12:37
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Förboka – eller inte förboka – det är frågan

Janne vet du varför du bokat innan? Skälen är nog olika för olika personer. En del är äldre och vill ha allt ordnat andra gamlingar som jag hoppas fortfarande att det ska finnas lite överraskningar under resan. Ni verkar ju också ha bokat med kort varsel innan ankomst och då hindrar inte förbokningen spontaniteten som bokningar hemifrån lång tid innan gör. Inget är väl rätt eller fel.

För mig är det dessutom lite av en ekonomisk fråga jag är ensamboende och en lön ska räcka till mycket. Flera boenden jag haft i Grejkland har varit betydligt billigare för mig som valt på plats. Ett tyskt par som förbokat på Folegandros betalade mer än det dubbla för ett rum som var ungefär som mitt. De hade förbokat hemifrån.

Jag har också uppfattat att en medelålders svensk kvinna är attraktiv för rumsuthyrana. Vi lever inte om och är oftast rätt ordentliga. Städar upp efter oss och klamapar inte omkring med skorna på inne. På Ios berättade min hyresvärdinna att i låg och mellansäsong när hon raggade vid färjorna spande hon alltid efter såna som jag. Hon tyckte det var helt ok att hyra ut för 10 euro lägre pris bara för att få en äldre, ordentlig person.

Eva
Svara med citat