Citat:
Ursprungligen postat av carjoh
Vi vill helst inte ha de stora turistorterna, lugn och ro, umgås och ha det mysigt. I P de mogan verkar dock hotellen i dyraste laget...??
Mvh carina
|
Det är riktigt att Puerto de Mogan är en lite dyrare ort. Det märks också på restaurangpriserna där.
Eftersom du uttryckligen skriver att ni vill ha lugn och ro, umgås och ha mysigt så är jag böjd att instämma i att då kan Jandia kanske vara lämpligt. Hotellen du nämner känner jag inte till men de ser ju båda väldigt flotta ut i de beskrivningar man hittar på Google.
Du frågade innan om tips på matställe. Eftersom tankarna nu verkar vara lite inriktade på Jandia så har jag ett restaurangtips som jag gärna bjuder på. Som med det mesta är ju smaken olika men detta är ett ställe som vi gillar. Minns inte vad det heter, men det är lätt att hitta. Om man följer strandpromenaden västerut så kommer man så småningom till den äldre delen av byn, som heter Morro del Jable. De sista c:a 500 meterna av strandpromenaden är en rad restauranger, barer etc som ligger på rad längs strandkanten. Om man följer den promenaden tills den tar slut så står man med näsan rakt in i "vår" favoritrestaurang. De har bord och stolar både ute och inne. Inne är det träpanel på väggarna och lite rustik och mera spansk känsla än vad en del av de andra ställena har. Det är ett ställe som vi besöker flera gånger per vecka när vi är där. Speciellt deras fiskrätter är vi förtjusta i.
Trevlig resa!

Mats