Sv: Finast-Amorgos,Folegandros eller Symi
Anemousa är också väldigt fint men jag har inte varit in i några rum där. Fata Morgana ligger också direkt vid kanten och har inget framför. Tror att det par jag umgicks med betalade 55 euro i första halvan av juni 2007 på Fata Morgana. Om det är dyrare än Anemoussa vet jag inte men de var nöjda och tyckte att det var väldigt prisvärt. Jag skulle fått ett rum för 50 euro men eftersom min budget låg på en annan nivå var det inget alternativ. Jag kunde bo för hälften på Aegeon och det passade mina krav. Byggt som en liten cykladisk by och väldigt välskött med ett litet men mycket modernt och fräscht badrum. Med eget olivträd på uteplatsen hade jag allt vad jag önskade mig. Kanske priserna gått upp en del sen dess. Vet att Aegeon var ganska fullbokat från midsommar och framåt.
Folegandros är en mycket popukär ö så i högsäsong är det nog klokt att förboka. I låg och mellansäsong kan det vara bra att välja på plats eftersom priset då oftast blir ett helt annat. Bra att komma dit en vardag eftersom ön även är populär hos fastlandsgrekerna.
Vi kom från Sikinos och tog bussen upp till Chora. Det är litet och behändigt och enkelt att gå runt och leta boende. Jag började knacka dörr vid busstorget men paret jag umgicks med åkte direkt till Fata Morgana sen resbyrån ringt upp och kollat att det fanns lediga rum. Hustrun till den som äger Aegeon har ett fint ställe nära busstorget där det var fullt men hon ringde efter sin son som körde mig och mitt bagage den korta vägen till Ageon så då behövde jag inte leta mera.
Eva
Eva
|