Sv: Thassos i september? Hur är vädret?
Måste säga att jag inte riktigt känner igen mej i den beskrivningen, trots att jag varit på Thassos 6 gånger...
Hyfsade stränder? Golden beach brukar ju rankas som en av Greklands finaste, och alternativen, t.ex. Paradise beach eller Aliki går ju inte heller av för hackor. Dessutom finns det ytterligare dussintals stränder runt ön...
Lång resa dit? Det är 12 km från flygplatsen till färjeläget, och båtturen tar kanske en halvtimme? Åker man charter är det samma buss ända från flygplatsen till hotellet på ön... (Flög ni till Thassaloniki var det långt innan motorvägen blev klar...)
Smala backiga vägar? Det är fin asfalterad väg runt hela ön, inte alls speciellt smal, och även till alla betydande byar längre inåt ön. Ett stycke i nordöst (Limenas-Golden beach och vidare) är det lite serpentinvägar, men resten av huvudvägen runt ön är väldigt flack, 90-väg skulle jag säga utanför byarna...
(Har faktiskt en lågupplöst film av nästan hela varvet runt ön från Limenas moturs, filmad inifrån bilen! Säg till om nån vill ha den så skickar jag!)
Senast redigerad av ErOg den 2011-01-23 klockan 18:09.
|