....eftersom tråden handlar om kameror, så tar jag mej friheten att hoppa in och berätta att jag köpte en begagnad Canon Powershot SX20IS för 138 GBP (1485SEK)+10 GBP i frakt på Ebay.co.uk.
Köpte/vann kameran den 18:e januari i år och den kom te Kallsta redan 21.... !!! Snabbt!!
Den var helt inrullad i många lager bubbelplast och det såg ut som en badboll....Kameran helt ok och i fint skick.Inget utöver kameran, men handboken (tjock) laddade jag ner från Nätet och printade ut på jobbet (inbunden)
Kameran i fråga är inte en system-dito, men omfånget räcker bra, 28mm - 560 mm och man slipper dra runt med extra objektiv.Gängad framkant (52mm) på linsen, så jag har satt på en skylite-filter, så slipper man dona med plastskydd.
Satte dessutom på en gummitratt (motljusskydd) men fick vinjettering i hörnen vid max vidvinkel.Tog bort den gängade metallringen som tratten satt i och flyttade gummitratten bakåt över filter-ringen,och då försvann vinjetteringen, som iofs var ganska trevlig, som nån sorts gammaldax inramning....SX20IS lanserades juni 2009 enligt uppgift på Nätet. SD-kort och fyra AA-batterier samt utfällbar LCD.
Som vardagskamera har jag en begagnad Canon Powershot A650IS som också inhandlats på Ebay.co.uk för ca 1200 SEK vad jag minns...det var ju nåt år sen....

Ebay.co.uk funkar bra, började en gång med Ebay i USA, men fick betala tull på min Powershot S3IS, så jag bytte till England för flera år sen.Ingen tull och bra mycket mindre frakt.
Mikke