Ämne: Luffning
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-12, 11:13
Gerds avatar
Gerd Gerd är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Luffning

Vad gäller boende på Mykonos så är det lite dyrare, jämförelsevis som vid calderan på Santorini. När man ser att kryssningsfartygen går till dessa öar med köpstinna amerikaner mfl så förstår man att det finns lite mer utrymme att ta lite mer betalt.

Samtidigt brukar jag tänka att för dessa amerikaner som ju knappt har någon historia alls måste vara alldeles överväldigade över vad de möter på dessa öar, eller hur?

Nåväl, jag letade på nätet och hittade till Pension Stelios via en lokal resebyrå som för några år sedan kostade 38 EUR men till i sommar kostar 50 EUR. Ett vanligt dubbelrum med dusch/toa/kylskåp/AC/TV och en balkong med vidunderlig utsikt så är min lycka gjord och tycker inte det svider i plånboken så mycket.

Jag vet inte om detta är en lagom prisutveckling men jag tycker det är ok för 5 nätter.
Senaste luffen så åkte vi vidare till Tinos och upplevde skillnaden på matpriser.
Logi lyckades vi inte hitta så billigt då vi naturligtvis prickade in en helg då många pilgrimer besökte ön. Vi bodde faktiskt dyrare på Tinos än på Mykonos.
Maten på Tinos var mycket billigare och där fick vi även uppleva vår bästa grekiska sallad någonsin. Sedan besöket på Tinos tycker jag att kapris i salladen är ett måste.

Jag råder er att besöka Mykonos med öppna ögon. Väl medveten om prisbilden och att besöka restauranger med urval. Ett tips är att ta en gyros en kväll och välja en finare restaurang en annan kväll.

Vill man variera sig från den grekiska maten så kan man besöka Blue Ginger som ligger en bit uppe i backen mittemot the Medical center, www.blueginger.gr som serverar thai och chinese. När jag luffar under 3 veckors tid så kan jag vilja variera mig.

Ni som luffar runt på öarna. Unna er några nätter på Mykonos. Det är en fantastisk fin ö.
Tills sist. Vad kul att några svarade och att det skapade en diskussion i frågan. Till Lotti, som startade tråden: Lycka till med luffen oavsett öar du väljer.
Svara med citat