Eftersom vi reste med Solresor så beställde vi två dagars hyrbil av deras platsrepresentant när vi kom dit. De förmedlade bokningen och firman de använde hette Orlando och låg strax intill vårt hotell i Jandia (bakom marknadsplatsen i Jandia).
Orlando hade lite, som jag tycker, märkliga rutiner men vi hade inga problem.
För det första så gick jag, som jag alltid gör, ett varv runt bilen och kollade den när vi hämtade den. Den hade då diverse bucklor och lackskador som jag gick in och påtalade för killen på Orlando. Men han viftade bara med handen och sa "It´s OK". Borde kanske egentligen haft någon notering om detta på kontraktet, men med hans agerande kände jag mig befriad från alla befintliga skador.
Det andra som var lite knepigt, men som inte vållade något större problem, var att bilen skulle hämtas och lämnas med HALV tank. Det är ju både brukligt och lite enklare att det är HEL tank som gäller. Men vi lyckades beräkna och tanka så att det stämde bra.
Vad gäller försäkringen så hade den undantag för stenskott och underredsskador. Förmodligen en följd av att en del turister ger sig ut på grusvägar och kör.
Således, två dagars hyra av en Ford Focus inkl självriskeliminering (2x5=10e) kostade totalt 78e + bensin.
Trevlig resa!

Mats