Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-14, 08:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nu är våren nästan här!!

Vi har inte vår här än men underbar vårvinter. Snön som kom förra veckan la sig fint över den gamla snön som hade börjat få en grå ton. Solen lyser varje dag och jag tror aldrig att jag upplevt en svensk vinter med så många soltimmar. Minugrader på nätterna gör att snötäcket håller ihop lite och solen värmer snabbt upp luften på dagtid. I lördags solade jag i snöborgen vid älven och det var helt underbart. Kommunen har byggt en maffig snöborg som sakta håller på att tinar bort. Solstolar och renskinn allt vänt mot älven och solen lockar folk i massor.

Igår var det avslutning på sameveckan och souvas smakade gott på renskinnen vid vintervistet på Gammlia. Bland alla utländska besökare hamnade jag bredvid två grekinnor som var så nöjda med allt. De delade på en tallrik av de norrländska delikatesserna och drack kokkkaffet som lagats till över öppen eld. Längtan söderut försvinner snabbt när dagarna är så fina och jag skulle önska att alla fick uppleva hur vacker en nordsvensk vårvinterdag kan vara.

Eva
Svara med citat