2011-03-16, 11:03
|
 |
|
|
Reg.datum: feb 2005
|
|
Sv: God mat på Kreta
Även om vi också älskar de mindre platserna i Grekland, så passar t.ex. Kreta (och Aten) oss bra för vissa resor. Ingen resa är den andra lik.
Kommande resa ligger så off season att det är Kretas blomsterprakt som lockar och vi ser enormt fram till vår lilla ”rundresa” mest koncentrerad på den centrala delen av Kreta, från Akrotiri-halvön till Plakias (där vi aldrig varit tidigare) med avstickare till bl.a. Georgioupolis, Rethymnon (där vi ser fram emot att uppleva stämningen i den gamla stadsdelen en dag eller två (ut mot Misirias kommer vi nog inte, men jag lägger namnet på minnet, om vi gör... – troligen blir det snarare besök i några av de många småbyarna in i landet om vi ser oss om i det området, men även ner mot södra kusten lockar de små byarna).
Jag tyckte det lät lite spännande med den certifieringen som Lars skrev om och vill gärna titta efter någon taverna i den gamla stadsdelen som är bättre än där vi åt i höstas. Annars är jag säker på att vi kommer att få god mat de flesta ställena.
|