Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-26, 09:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Semestertips Pythagorion önskas!!!

Jag var väl inte helt nöjd med matutbudet på tarnorna i Pythagorion när jag var där för några år sedan men hoppas hitta lite mer mat som jag gillar den här gången. Jag vill ha traditionell vällagad mat och grillat äter jag bara ibland. Nu blev det så på en taverna vid kommunhuset? där jag åt några gånger att de lagade det jag ville ha till dagen efter. De förklarade att många turister inte förstår sig på traditionell grekisk mat utan att bara vissa rätter är gångbara. Om det var en bra ursäkt eller inte vet jag inte. Jag testade rätt många ställen och maten var inte mer än godkänd eller inte ens det på flera.

Blev betydligt nöjdare med maten på Patmos och Fourni. Den här gången ska jag tillbringa fler dagar på Samos och försöka ta mig runt till många andra ställen med buss och taxi. Hoppas också på några dagar på Fourni om det inte är fullt av turister där då i slutet av augusti.

På mataffärerna handlade jag bara småsaker som frukt, oliver, fetost etc. Jag äter alltid ute på min semester och Lidl skulle jag inte ens handla på i Sverige så att göra det i Grekland skulle kännas väldigt konstigt. Jag vill ha lokalt producerad mat som gynnar lokalbefolkningens produktion av jordbruksprodukter.

Hoppas ni berättar om era matuppleveser från er resa det ska jag göra från min.

Eva
Svara med citat