Citat:
Ursprungligen postat av moulipis
Hej,
planerar greksemester och har två alternativ då jag har möjlighet att åka till samos: antingen i slutet av juni/början på juli eller i mitten/slutet av augusti.
Vilken tid är "bäst" att åka? För- och nackdelar med båda?
Ska till Kokkari, vill helst inte att det ska vara för "dött", går alltså gärna ut och dansar några kvällar
/Moulipis
|
Det är inte ngn. större skillnad. I början av juli börjar högsäsong vara i gång och efter mitten av augusti börjar den ta slut. Vädret/temperatur är kanska lika, fast i augusti kan värmen stiga högre än i början av juli. Har varit på Samos i +42 grader i skuggan i augusti. Om Kokari ännu, vet inte om de finns disco där (du ville dansa). I Vathi finns flera clubbar, lika så i Pythagorion. Förra sommar "nyöppnades" utomhusdisco mellan Vathi och Pythagorion. Det finns bara fördelar att åka till Samos,och specielt till Vathi. Om man skall söka nackdelar, är de att det finns mycket turister i Kokkari, Pythagorion och Votsalakia. Vathi är mera en vanlig grekisk stad där turisterna blandas till lokalbefolkning och syns inte så mycket. Själv tillbringar jag mina semestrar i Vathi (en bit utanför centrum i Kalami).