Hi, hi, hi....

Nu tog det fart....
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
PÅ Limhamn, ALDRIG i livet!!! Jag har bara varit I Limhamn!
|
Men ni bodde i Lund så ni räknas inte! Alla i MALMÖ vet att det heter PÅ! SÅ!

Lund...? Förort till Malmö där det finns en liten skola....

Gupp i vägbanan på väg till sta´n....
Citat:
Ursprungligen postat av Klick
Och Gud nåde den som säger nåt annat.
|
Precis!
Citat:
Ursprungligen postat av Zappa
Håller med, det brukar ju heta på Råå också.
|
Brukar? På Råå har jag upplevt som ännu viktigare. Helsingborgare blir ilskna om man säger fel...
Citat:
Ursprungligen postat av litentuva
Jag är i alla fall glad att jag är på jorden och inte i jorden 
|
Ack så rätt. Håller med! Och så kan man vara stor i orden men liten på jorden.... Inte riktat mot dig Tuvan!
Men språk är kul! Och viktigt!!! Jag lärde mig Tyska i en familj i Tyskland på 60- och 70-talet. Och vilken nytta jag haft av det! Engelskan fick man ju i skolan men jag har också sedan 25-års åldern nästan bara läst på Engelska. Och jobbat för företag där Engelska var koncernspråk.
Två år Franska på Gymnasiet gav väl inte så mycket men jag tar mig fram... Jag kan beställa en hyfsad måltid på Spanska och Italienska... Och så har jag ju plockat upp lite Grekiska genom alla resor dit.
Och jag tar mig faktiskt fram på Grekiska även om jag kan noll grammatik. När man inte förstår en Grek höjer denne rösten och säger samma sak en gång till.... Som om det skulle fungera?

Jag har inget fel på min hörsel...

Men jag hämnas genom att bara stapla massa ord på varandra tills de förstår vad jag vill säga...!

Och oftast fungerar det.
Men genom att vara lite oblyg och utnyttja de kunskaper jag har i språk har jag träffat så många härliga och trevliga människor genom åren. Några har blivit vänner för livet, något som visat sig kostsamt när man ska åka och hälsa på dem... Men det har verkligen berikat mitt liv.
Och ur den synvinkeln kan man nog strunta i om det heter på eller i Limhamn...