Hej
Jag har bott på Anais Holiday och vi hade en flott våning. Snyggt och rent. En pool som höll måttet och nära till stranden som bitvis var "obefolkad" vi gick alltid längst till höger invid stenarna och var helt ensamma. Nu är det väl något år sedan och mycket kan ha hänt. Hotellet hade god mat i restaurangen, stifadon var ljuvlig. Ett väldigt lungt hotell, så vi åkte in till Platanias varje kväll för nöjen. Jag har dragit historien förut om taxi killarna som alltid missförstod oss då dom frågade vart vi ville åka när vi skulle hemåt i natten. Anais Holiday sa vi en och två gånger och alltid samma irriterande svar: yes, yes but where to go! Vi talade tydligt och var tvungna att säga Anais Holiday HOTEL.

Gör som föregående skrivare berättade och ta båten från Kissamos, det går buss dit. Man kan köpa en resa på stan och få ett rätt bra pris på hela turen. Men hyr ni bil så finns det massor av små och stora byar att stanna till vid. Ett tips är att åka upp mot Pervolaki, där dom gör Mizithra och Graviera ost. Ni kan handla med er eller bara provsmaka, helt suveränt. Håller med om att Balos är fantastiskt. Vi gjorde tvärtom mot för alla andra på båten. Då man anlände sprang alla ut för att bada. Då satt vi kvar och språkade med kaptenen som grillade souvlaki ombord och åt innan alla kom tillbaka. Då gick vi och badade i lugn och ro. Helst skulle jag vilja att någon körde oss ut på eftermiddagen med egen medhavd picnic korg, och hämtade oss då solen gått ner. Hoppas er resa blir till det ni önskar.
Myssa