Ämne: Info Cypern
Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-07, 22:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Info Cypern

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
men att döma ut Ayia Napa till Larnacas fördel blir inte rättvist. Som vanligt gäller det att sålla agnarna från vetet. Det finns bra ställen på båda orterna. Det finns sevärdheter på båda orterna, men åk gärna upp i Trodosbergen o till Nicosia också. Och prova gärna ÄKTA Kleftiko som är tillagad i lerugn utomhus och varit i ugnen från kl 11 på fm till kl 6 på kvällen....och som inte serveras i turistigt pergamentpapper...det kallar jag Kleftiko. Prova också Lountsa/Lountza (rökt fläskfilé) med Halloumi, tomat o lök...mums!!! Kanske du hittar detta i Paralimni som ligger några kilometer ovanför Ayia Napa, iaf så var det där jag åt den godaste maten när jag var där på 90-talet.

Yanna
Yanna jag håller med dig. Det finns pärlor överallt, men jag tycker ändå att Larnaca har mer att erbjuda som boendeort. Jag har bott tre ggr i Aya Napa och två i Larnaca. Jag vidhåller att även om Cypern i många delar är rätt förstört av massturismens avigsidor så ÄR det ändå charmigt och jag åker gärna dit igen för man blir så väl bemött överallt och det finns massor att upptäcka bortom de stora turiststråken. Vi har varit på i stort sett hela ön utom turkiska sidan och jag har mått bra hela tiden. Åker gärna åter.

Liss
Svara med citat