Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-09, 19:42
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Till alla er med egna "hörnor"

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag vill bara TACKA alla er som bor i Grekland och som delar med er av er vardag på gott (och ont) till alla oss i Sverige.
Jag tror inte riktigt ni vet hur mycket vi njuter av att kunna följa ert liv i Grekland. Tänk, häromdagen var jag på " hemma hos- visning" hos Yanna i Rethymno, så har jag också nyligen varit med när det fötts valpar hos Kikh i Galatas. Jag får också regelbundet lära mig massor om livet på Kalymnos av Monica P och i morse var jag på vandring i olivlunden utanför Chania med lugnagatan.
Admirala funderar och reflekterar om livet i Nafplio och det är ännu fler som mer eller mindre regelbundet ger oss bilder och tankar från Grekland STORT TACK och sluta aldrig skriva!!

Lissi
Tack Lissi! Dina ord värmer lika mycket som augustisolen på Kreta!

Skrivlusten kommer och går hos mig, men med er goda respons lovar jag att fortsätta skriva när skrivlusten finns där, för jag tycker ändå att det är kul att förmedla vad jag upplever här och hoppas såklart att jag kan få någon passionär att ta steget att flytta till Grekland, för det är ett äventyr som inte alls är så svårt att genomföra som man kanske tror.

Kan jag vara till hjälp för någon som har såna funderingar så hjälper jag gärna till så gott jag kan och jag vet att det finns fler hjälpande händer här..jag fick ju själv massor med ovärderlig hjälp när jag skulle flytta hit...och när jag var på plats.

Jag tror det största hindret bland många kanske är att göra sig av med alla ägodelar...jag gjorde det och har inte saknat något av det. Andra som tagit steget och bor här har tagit med sig alla sina ägodelar, så vilket som kan fungera, men jag tror att det kan vara en ekonomisk fråga ibland, för det är dyrt att frakta hit sina saker från Sverige..iaf om man inte har ett hus eller andra ägodelar som man kan sälja och investera pengarna i nytt här nere.

Men vilken inkomst man än har..hög eller låg..så går det att förverkliga en flytt hit om man bara vill riktigt hett mycket. Andra svårigheter är att flytta långt bort från nära o kära, men det går plan åt båda hållen och ibland kostar det en struntsumma att åka hit eller härifrån.

Yanna - som blev sååå glad av detta - tack Lissi!
Svara med citat