Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-11, 13:59
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Skulle du hjälpa med solkräm? (Ensamresenär.)

Dagbladet skriver i dag:

Til spørsmålet om solfaktor sier (lege ved reiseklinikken) Hasle det viktigste er at man soler seg veldig forsiktig i begynnelsen, og øker soldosen etter hvert som man blir brun.
- Da trenger man egentlig ikke å bruke solfaktor i det hele tatt, og man blir mye brunere.
Om planen er å ligge i solsteiken hele dagen kan skadene minimaliseres ved å bruke høy solfaktor, for eksempel faktor 15, sier han, og legger til:
- Men det er ikke den beste måten å unngå hudkreft på.
En mye sikrere måte for å unngå nettopp hudkreft, er å holde seg i skyggen, poengterer reiselegen.
- Dersom du har spesielt pigmentfattig hud kommer du ikke utenom solfaktor, sier Hasle.

Det er slik jeg gjør det, enten jeg har noen med meg på stranden eller ei.
Jeg blir vanligvis fort rød i direkte sol, men ligger som regel under en parasoll når jeg er på stranden. Jeg får farge likevel, og blir brun, ikke rød. Solkrem bruker jeg bare på særlig utsatte steder, som ankler, skuldre, nese.

Til spørsmålet ditt: For å være ærlig, ville jeg nok smurt en kvinne på ryggen, men muligens ikke en mann, iallfall ikke om jeg oppfattet ham som flørtende e.l. Unntaket ville være om det var Johnny Depp.
Svara med citat