Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-11, 19:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lissis resebrev

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ja det är jag också helt övertygad om. Verkar vara en ö helt i min smak. Enda nackdelen för mig som inte vågar köra bil i Grekland på grund av att jag numera inte äger någon bil och kör sällan här hemma är väl om det inte går bussar till de små byarna runt ön. Känner mig helt enkelt väldigt körovan även om jag tidgare kört mycket bil.

Ser gärna att du fortsätter med dina fotoresbrev. Det här är ett av dina bästa.
Eva
Eva, jag tror faktiskt att Du utan vidare vågar köra på Tinos trots ovana! Det är SÅ lite trafik på ön och de allra flesta vägarna har hög standard! Med bil 2 dagar så hinner Du se hela ön ordentligt med många stopp i många byar. Du hinner knappt starta bilen förrän Du är i nästa by
Jag har ALDRIG kört i Grekland varken moppe eller bil, då alltid mina medresande kört, men i höst ska jag faktiskt hyra en bil med automatlåda, som jag alltid kör hemma och köra ett par dagar, bara för att kunna bada vid någon annan strand än de i Chora och för att kunna återvända till Agapi och Falatados som jag tycker så mycket om. Nu, veckan före påsk, så var bilarna vi mötte eller såg lätt räknade de fem dagar vi körde runt.

Kul att ni gillar bilderna. Själv blir man så tvehågsen om vilka man ska väja ut, men eftersom jag själv blir så glad att läsa andras resebrev så tänkte jag att kanske det är kul för andra att läsa om vår resa.
Men förtsättningsvis får nog Tinos skildras med nya ögon
Om jag någon gång är på Tinos i dec-feb. så kanske det blir bilder.DET kan jag ju lova!

Lissi
Svara med citat