Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-12, 13:23
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Väderrapport 2011

Nu ett kort vädermeddelande.

Efter ett kraftigt skyfall över Galats vid 11-snåret idag har vädret vänt. Solen skiner över en ljusblå himmel och stora VITA stackmoln kommer in från nordväst. Det är så rent och klart ute att jag kan se ända bort till Kolymbari från köksfönstret.

De närmaste dagarna ska vi få 20 till 25 grader varmt, sol och svag till måttlig vind. Havet är fortfarande kallt efter de vindar som skickat in avkyllt havsvatten till stränderna, och kvällarna kan vara kyliga då dimman/fukten från havet rullar in över byarna.

Efter en promenad genom Platanias, Agia Marina och Stalos igår vid 23.30 kan jag tala om att Platanias har puls, Agia Marinas barägare behöver kunder och i Stalos har bara tre barer "nattöppet" med lågt kundunderlag.

I Agia Marina var köket på Romanza öppet när jag dök in klockan 23.00, vrålhungrig, och jag behövde inte vänta många minuter innan mammas hemlagade underbara Boureki ställdes fram jämte en flaska iskall Alfa.
Förutom "disco-party" på Epimenidis hade Kaluha och Kathodon öppet, trots att det var folktomt. Jag gillar Kathodon eftersom även lokalbefolkningen går dit, och för att de har låga priser på iskall Alfa

Under gårdagen strejkade även båttrafiken i Grekland, men här i Souda bröt de strejken efter tre timmar och 9-färjan till Aten avgick punktligt.

//Kikh
Svara med citat